trinkbet trinkbet trinkbet lirabet lirabet lirabet betrupi betrupi betrupi venüsbet fenomenbet aresbet mrcasino betlio betlio betlio
1xbet 1xbet bahisno bahsegel casino siteleri ecopayz güvenilir bahis siteleri canlı bahis siteleri iddaa bülteni restbet canlı skor süper lig superbahis mobilbahis marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş marsbahis giriş
venusbet
Magyar Építész Kamara weboldala - Zsaluzás robogó vonatok menetszelében
KeresésKeresés
Keresés
Hu | En
Hu

En

Zsaluzás robogó vonatok menetszelében

A franciaországi Le Versound és Villard- Bonnot közötti 1,7 km hosszú új útszakasz nyomvonala vasúti pályán vezet keresztül. A beruházó kérésére a kivitelezést úgy kellett lebonyolítani, hogy az ne zavarja a zsúfolt szakasz vasúti forgalmát. Ehhez pedig egy lépésben kellett betonozni az egyes hídpilléreket, ami 10 óra leforgása alatt 350 m³ friss beton öntését jelentette, mely profi zsalutechnológiát kívánt. A kivitelező a MEVA szakértelmére hagyatkozott a hídfő zsaluzásánál.

Grenoble körzete sűrűn lakott része Franciaországnak, ezért jellemzően a nap szinte minden órájában pezseg itt a forgalom. A várostól északra fekvő területek gazdaságának fejlesztése érdekében volt szükség a Le Versoud és Villard- Bonnot közötti útszakasz megépítésére, melynek nyomvonala vasúti pályán vezet át. A kivitelezést A Baudin Chateauneuf építőipari vállalat végezte, aki a MEVA- t bízta meg a hídfő szerkezetének zsaluzásával.

350 m³ friss beton 10 óra alatt

A beruházó számára fontos volt, hogy az útépítési munkálatok ne zavarják az amúgy is nagy forgalmú környék napi életét. Ehhez szükséges volt a kivitelezőnek egy lépésben betonoznia az egyes hídpilléreket, ami 10 óra leforgása alatt 350 m³ friss beton kiöntését jelentette, melyhez a pillérfejek zsaluzatát is a célnak megfelelően kellett kialakítani. Körülbelül tíz méteres magasságban 79 cm-es kiszögellés betonozása történt meg. Ehhez a MEVA 550 m² Mammut 350 falzsalut, a SecuritBasic biztonsági rendszert, valamint az STB egyoldali bakok alkalmazását javasolta a nagy fa kizárások elkerülése érdekében. A kivitelező bízott a cég szakértelmében, így végül megvalósult a kívánt pillérgeometria zsaluzása. Nehezítette a feladatot, hogy a zsaluk közvetlenül a vasútvonal mentén helyezkedtek el, így a Baudin cég szakértőinek a stabilitás érdekében még az elrobogó vonatok menetszelével is számolniuk kellett.

Az építkezés helyszínén az egyenként 8,75 m² nagyságú (350 x 250 cm) Mammut 350 falzsalu összes képessége érvényesülhetett, hiszen a friss beton 70 kN/m² nyomásfelvételt elérő betöltési sebességével könnyen megbirkózik a 100 ­­kN/m²-t is elbíró rendszer. A SecuritBasic csúszásmentes, recés, alumínium lemezborítása és a létrás átbúvók pedig ­gondoskodtak a magasban a munkavégzés biztonságáról. A biztonsági rendszerek és falzsalu elemek komplett összeszerelését stabil körülmények között és egyszerűen a talajon végezték el, az egységeket daruval mozgatták helyükre.

Egy elégedett ügyfél

A zsaluzási munkálatok minden hiba és nehézség nélkül, időben lezajlottak, a híd elkészült, a közlekedés szempontjából oly fontos összekötő út utolsó szakaszát is átadták a forgalomnak. Így már semmi sem akadályozza a gördülékenyebb közlekedést és a települések közötti két új iparterület kiépítését.

François Rigaldies, a Baudin cég vezető építészmérnöke, is elégedetten nyilatkozott a projektről: „A MEVA olyan megoldást nyújtott nekünk, amelynél nem volt szükség további alapozásra vagy nehéz támaszokra a hídfő stabil biztosításához. Ez döntő érv volt a zsalurendszer kiválasztásánál. Így minden pillért egy munkalépésben öntöttük ki, így bármilyen hihetetlen, 10 óra alatt 350 m³ betont gyártottunk.”

A MEVA hazai képviselője, a MEVA Zsalurendszerek Zrt is már számos hasonló magyarországi útépítési projektben bizonyította a technológia használatával rátermettségét.

Bővebb információk: https://www.shop.meva.hu/

 


Létrehozás időpontja: 2022-05-27 14:22:52
Utolsó módosítás időpontja: 2022-05-31 20:11:00
Cimkék: zsaluzás, vonat, menetszél, meva; Beküldő: Nagy Ibolya
Megtekintések száma: 1622; Információ: Támogatott tartalom
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=47077